Safari!! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Fien Bijnens - WaarBenJij.nu Safari!! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Fien Bijnens - WaarBenJij.nu

Safari!!

Door: Fien

Blijf op de hoogte en volg Fien

04 Mei 2014 | Tanzania, Arusha


Mambo!

Wat een week!
Vorige week zaterdag vroeg in de ochtend, ben ik op safari vertrokken met Jente, Elise, Shanah en Dieter. We moesten eerst 5u rijden vooraleer we in het park waren. Tot dinsdag zijn we op safari geweest. Eerst zijn we 3 dagen de Serengeti gaan bezoeken en daarna 1 dag de Ngorongoro Crater. We hebben super veel dieren gezien. We zijn tot op de laatste dag opzoek geweest naar de big 5, want de neushoorn is hier nogal moeilijk te vinden. Maar het is ons wel gelukt! De chauffeur/gids is verschillende keren off road geweest waardoor we verschillende beesten van heel dichtbij hebben kunnen zien. Zoals een leeuwin met haar welpje, een kudde olifanten die op weg waren naar water, een cheeta,... De gids zag ook steeds alle beesten van heel ver. Wij moesten dan de verrekijker erbij halen om het beest te zien. Ik denk dat we de beste gids hadden!
In de logde (hotel) in beide parken was het uitzicht adembenemend! In de Serengeti, wat eindeloze vlakte betekend, kan je dus kilometers ver zien! Daar hebben we dan ook een wereldwonder gespot: de grote trek van de gnoe's/wildebeest, wel minstens 3miljoen beesten over een afstand van ongeveer 3 kilometer. Dit was ongelofelijk om te zien. We hebben geprobeerd om dit op foto vast te leggen, maar dat was nogal moeilijk ;)
In de logde zaten nogal veel beesten. Bij het onthaal zeiden ze dat we ramen en deuren goed moesten sluiten omdat anders de baboons (apen) spullen komen stelen. Wanneer we gingen slapen riepen Jente en Elise. Ze zagen vanaf hun balkon een nijlpaard vlak onder hen! Ik was dus al niet zo op mijn gemak. Tot dat ik in mijn bed lag en gepiep hoorde. Ook nog muizen in mijn kamer, holé! 's Nachts heb ik nog enkele onbekende dieren geluiden gehoord. Ik heb dus geen oog dicht gedaan. Maar de trip door het park maakte dat natuurlijk weer goed. Dag 3 zijn we heel vroeg vertrokken om het park te zien bij zonsopgang. Ook weer een beeld zoals in de boekskes. Puur genieten!

In Ngorongoro Crater hadden we een lodge op de rand van de krater waardoor we een uitzicht hadden op de krater waar al de dieren zitten. Dit was precies niet echt! Het is zalig om wakker te worden met zo'n geweldig uitzicht. In de krater zijn we dan opzoek gegaan naar de rino, moeilijk dier om te vinden ook al is het zo groot. Daar hebben we ook nog andere beesten gezien waaronder een leeuw. Onze gids was echt geweldig. Hij ging voorbij alle ander jeeps om er zo kort mogelijk bij te geraken. De leeuw vertrok om ergens anders te gaan luieren, want dat is het enigste wat leeuwen doen. Onze gids is hem gevolgd, met als gevolg dat de leeuw zo dicht was dat als we ons hand door het raam staken we de leeuw zouden kunnen aaien. Toen was onze gids er ook niet zo gerust in en is hij vlug doorgereden. Onze lunch hebben we opgegeten bij de hippopool, met de bijhorende geur natuurlijk.

Dinsdagavond zijn we gearriveerd in de lodge in Arusha.
Woensdag hebben we een rustige dag gehouden, want zo 4 dagen zitten in een hobbelige auto is toch wel vermoeiend. We zijn naar Lake Duluti geweest, hier in Arusha. Een rustige plaats. Die avond zijn we bij ons gastgezin nog een bezoekje gaan brengen en meegegeten van het verrukkelijke eten! Ik heb mijn Afrikaanse thuis toch al gemist. Victoria was heel blij dat we nog een bezoekje kwamen brengen.
Donderdag zijn we naar het Cultural Heritage museum geweest. Een gratis museum met Afrikaanse kunst. Mooi! En daarna zijn we nog eens gaan lunchen in Shanga, met het bijhorende atelier voor invaliden. Het was weer lekker.
Vrijdag zijn we naar een weeshuis gegaan, Cradle of Love. Dit weeshuis is opgericht door een Amerikaanse familie. Een Australisch koppel is nu manager in het weeshuis en zorgen ervoor dat alles goed verloopt. Het weeshuis bestaat door donaties. Wij hebben dan ook een geschenkje meegenomen, luiers. Momenteel zitten er 35 kleine kindjes en 1 meisje van 10 jaar die zich zelf is komen aanmelden bij het weeshuis. Wij hebben de kinderen mee mogen verzorgen en natuurlijk hebben we ook een beetje meegespeeld. De kinderen hadden geen bang van ons, want er komen regelmatig mzungu's over de vloer voor vrijwilligerswerk of een bezoekje. Als buitenlander is het niet mogelijk om een kindje te adopteren, misschien maar goed anders had ik er toch eentje meegenomen. De kindjes zijn heel aanhankelijk en vele van hen willen altijd gepakt worden. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om een kindje in een kanga op mijn rug te dragen zoals een echte Afrikaanse moeder doet. Dat was weer een hele belevenis!
Zaterdag ochtend zijn Elise en Jente als naar Zanzibar vertrokken en ik ben met Shanah en Dieter nog eens naar Moshi geweest om de een wandelingetje te maken aan de basis van de Kilimanjaro. Ook zijn we een waterval gaan bezoeken in het midden van de jungle. Ook weer heeel mooi!

Vandaag, zondag, houden we een rustige dag in de lodge. Deze avond gaan we voor de laatste keer een bezoekje brengen aan ons gastgezin. Deze keer is Happy thuis en de jongste zoon David, die we nog nooit gezien hebben. Morgenvroeg vertrekken we ook naar Zanzibar! Nog een week en ik vertrek al weer naar huis.. Die 9 weken zijn al voorbij gevlogen. Dus ik ga dubbel zo hard genieten van de laatste Afrikaanse zon!

Groetje,

Fien

  • 04 Mei 2014 - 13:03

    Alien:

    Hoi lieve Fien!

    Amai ik ben stikjaloers op je hele avontuur. Wowieeeee!
    Heel veel plezier nog en geniet nog van je welverdiende rust.
    Kusjes van iemand die al aftelt! Xxxxxxxxxxxx

  • 04 Mei 2014 - 21:33

    Amber:

    Hey Fientje!

    Wauw, super leuk allemaal!
    Net zoals Alien ben ik heel jaloers! ;-) Maar jullie verdienen het echt!
    Oei oei, muizen, dat zou iets voor mij zijn... :)
    Ik heb de foto's gezien van in het weeshuis, super mooie!

    Geniet nog super hard, want de laatste week gaat in!
    Voor jou zal het wel heel snel gegaan zijn, maar ik zal toch héél blij zijn als ik je terug kan zien!

    Dikke kus,
    Amber xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Fien

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 9250

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 12 Mei 2014

Buitenlandse stage Tanzania

Landen bezocht: